Eerste dagen Cuba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu Eerste dagen Cuba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Cuba

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Josephine

24 Oktober 2017 | Nederland, Amsterdam

Havanna
Vanmiddag is om 14.30 uur plaatselijke tijd het vliegtuig geland. Heel veel geslapen, maar dat is niet erg.
Daarna was het toch nog een klein uur rijden om bij ons hotel te komen, een soort B&B. We zijn heel hartelijk ontvangen.
We zijn daarna even de stad ingelopen. En we hebben al regen gehad, niet veel, maar toch.
Zaterdag 21 okt.
Vannacht lang geslapen. We gingen om 20 uur naar bed en geslapen tot 7 uur. Je hoort nog wel de gezellige muziek spelen. In elke gelegenheid, restaurant of café staan ze muziek te maken en te zingen. Je wordt er helemaal vrolijk van. De mensen zijn vriendelijk.
Vanmorgen een heel gezond ontbijt gehad met een smoothie en vers fruit. In onze hele vakantiecarriere hebben we nog nooit een schooiende schildpad gezien. Maar hier wel. We begonnen met ons ontbijt en Tona, de schildpad kwam als een speer onze kant op. Jaap heeft haar een stukje banaan gegeven, maar Tona beet haast Jaap zijn vinger eraf. Ze bracht het stukje banaan naar haar domein en kwam weer supersnel terug. Ik heb een schildpad nog nooit zo snel zien lopen.
We hadden vanmorgen een meet & Greet met onze gids. Hij vertelde de in en outs van Cuba. Daarna een stadstour, eerst per Classic car, daar nog een korte wandeling door oud Havanna. Het is net of je in de film Grease zit. Ze paraderen allemaal met hun oude auto. Sommige zijn mooi opgeknapt, andere minder. Ze hebben allemaal flitsende kleuren: rosé, rood, groen, geel. De auto waarin wij zaten was 67(!) jaar oud.
We zijn op het plein geweest, waar Videl Castro zijn speeches hield van minimaal 4 uur. Ook hebben we onze eerste Mojito gedronken en die was best lekker.
Vanmiddag heeft het weer geregend, het was een flinke regenbui.
Amerikanen zie je hier niet, maar des te meer Aziaten.
Vanavond gaan we naar een visrestaurant die de gids ons aan heeft bevolen.
Morgenochtend worden we om 2.30 uur opgehaald, om naar de luchthaven te gaan. We vliegen naar Barracoa.

22-10-2017 zondag
Om 2 uur opgestaan, want we werden om half 3 opgehaald. Het vliegtuig zou om 5.30 uur gaan. Maar toen we op d luchthaven aankwamen, was de vluchttijd gewijzigd naar 9.50 uur. Fijn dat ze ons niet ingelicht hadden. Er waren nog 2 vrouwen uit Tsjechië, die dezelfde vlucht als ons hadden. Ook zij hadden niets gehoord. Dus we hebben rondgehangen tot half 8. Toen begon men inchecken, niet dat het snel ging, maar hier moet je geduld hebben.
Om 9.45 uur zaten we al in de vertrekhal, de laatste stap voordat we naar het vliegtuig liepen. Het was echter al half 11 voordat we de lucht ingingen.
2.5 uur later landden we op Barracoa.
Het is de voormalige hoofdstad van Cuba. Hier is het veel warmer dan in Havanna.
Onze Casa ziet er gezellig uit een we worden weer hartelijk ontvangen.
Vanmiddag hebben we gewandeld, gegeten en cocktails geproefd. Hier betaal je weinig voor een lekkere cocktail.
De mensen zijn vriendelijk, maar ook hier willen ze geld aan je verdienen, met een taxi, souvenirs, etc.
We hebben vanavond heerlijk gegeten. Het is voornamelijk vis, maar dat vinden we lekker.

Maandag 23 okt.
Vanmiddag heeft het weer geregend, het was een flinke regenbui.
Amerikanen zie je hier niet, maar des te meer Aziaten.
Vanavond gaan we naar een visrestaurant die de gids ons aan heeft bevolen.

• 24 Oktober 2017 - 07:14

Anja:

Klinkt weer erg goed allemaal...op het schildpadden incident na :) Jaap kiek uut dit was nog maar een schildpad, wat komt er nog meer op je pad ;-)
    Nog veel vakantie plezier saampjes! gr the Meeussen family

• 24 Oktober 2017 - 09:20

Mia:

Vergeet niet een Cohiba te roken. Duur maar best wel lekker, voor een keer. Ik vond Cuba best wel een cultuurshock. Nog iets te zien van Irma?

• 24 Oktober 2017 - 13:08

Doreen:

Hey Joos en Jaap,

Dat klinkt allemaal super mooi....op die pitbull-schildpad na....
    Geniet er nog lekker van samen..

Gr.Doreen

• 24 Oktober 2017 - 13:32

Agnes Cornelissen:

drink niet te veel coctails,want dan slaap je nog veel langer.
    en jaap niet te veel dieren voeren,anders kom je nog zonder vingers terug.
    groetjes theo en agnes.

• 24 Oktober 2017 - 14:23

Jan:

Hoi Josephine en Jaap.
    Klinkt allemaal goed, behalve die terror schildpad, het is daar nu lente toch?
    Heel veel plezier, Helma en Jan

• 25 Oktober 2017 - 16:43

Evie:

Hoi,
    Leuk om jullie blog te lezen, en inderdaad in die landen moet je geduldig zijn ( kan je alvast oefenen).
    Lekker genieten, zie uit naar jullie volgende blog/

Groetjes uit het koude holland, Evie.