28 oktober - Reisverslag uit Mumbwa, Zambia van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu 28 oktober - Reisverslag uit Mumbwa, Zambia van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu

28 oktober

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Josephine

29 Oktober 2018 | Zambia, Mumbwa

Vanmorgen om 6 uur weer op safari gegaan. Het was nog erg fris, maar gelukkig waren we daar op gekleed.
We hebben wat minder gezien, m.n. veel vogels.
Toen we terugkwamen, was de lodge alweer opgeruimd. We hebben in de ochtend verder niets ondernomen.
In het begin van de middag kwam William, onze gids, ons halen. Er stond een olifant onderaan het terras, gewoon 10 meter van ons af! Geweldig. Even later liep hij verder richting onze lodge en later het bos in. De gids heeft ons terug gebracht naar de lodge. Even later stond de olifant bij ' ons' in de tuin. Je vergeet zo even dat de wilde dieren overal op kunnen duiken. We konden 'm zo heel goed zien.
Gistermiddag nogmaals met de boot op safari gegaan. Onderweg dezelfde leeuwen gezien, die we gisteren ook zagen liggen. Daarnaast weer heel veel nijlpaarden en veel vogels.
Omdat de rivier heel laag staat, konden we niet snel varen. Het was pikkedonker toen we terug kwamen bij de lodge. De sterrenhemel is prachtig, je weet niet waar je kijken moet. In Afrika heb je nog steeds de mooiste.

• 29 Oktober 2018 - 13:43

Family Roeloffs:

Wat een schatjes die jullie op de foto zetten!:)

Zo te horen en te zien is het meer dan goed toeven daar,
    we hadden ook niet anders verwacht! Leuk:))

Genietse nog daar in het warme zuiden...…
    dat doen wij ook..... maar dan bij de kachel,
    hier is t waterKOUD...…..:(

Lieve groet,