Wandeling - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu Wandeling - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jaap en Josephine Beers - WaarBenJij.nu

Wandeling

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Josephine

19 Oktober 2016 | Laos, Luang Prabang

Na het ontbijt, zijn we naar het bureau gel open, war we om 8.45 uur moesten verzamelen. We gingen met een internationale groep een 2-daagse tracking maken. Het groepje was gelukkig maar 8 personen groot. Nadat we een half uur in het busje hadden gezeten, gingen we op pad. De percentages van de beklimmingen warren beduidend hoger als bij de Alpe du'zes. Mijn God wat was het soms erg steil, naar boven, maar ook naar beneden.
Tegen 11 uur gistermorgen werd midden in de regenwoud de lunch geserveerd. Alles werd uitgestald op bananenbladen. We kregen er sticky rijst bij. Miscchien zag het er niet zo smakelijk uit, het smaakte prima.
Daarna gingen we door met onze wandeling.
Tegen 15.00 uur waren we bij het eerste dorp, dat bestond uit, oorspronkelijk Cambodjanen. Duitsland had goed werk gedaan, door er o.a. wateraansluitingen te maken.
Daarna zijn we doorgelopen naar het 2e dorp, waar we ook zouden overnachten. We sliepen in een schuur, waar ook gekookt werd. Natuurlijk waren er geen afzonderlijke kamers , maar een
groot vertrek. Gelukkig waren er klamboes.
Geen douches, dus we namen een duik in de rivier. Maar dat water was erg fris. Maar we waren ' schoon '.
Het avondeten was prima, de overgebleven rijst van de lunch, kwam ook weer te voorschijn, niets werd er weggegooid.
Na het eten ging onze gids rond met zelfgestookte whiskey.
Doodmoe van de wandeling lagen we rond 20 uur op bed.
De volgende dag kregen we als ontbijt, rijst met omelet.
Daarna gingen we weer op pad. Stijgen, dalen, goed langs het randje van de rivier lopen, bepaalde planten niet aanpakken. Dan gingen je handen branden.
Bij de lunch aangekomen werden er weer bananenbladen op de grond gelled. Daar kwam al het eten op te liggen.
We hadden 2 gidsen, maar tijdens het eerste stuk van de wandeling liepen er nog 2 jongens mee. Die hadden de lunch bij en gingen er na weer te rug naar het dorp. Voor ons was het 2 uur lopen.
Vlak voor de lunch zag Jaap bij mij op mijn broek een enorme bloedvlek. Het bleek van een bloedzuiger te zijn. Die laten zo hun spoor achter. Een wondje blijft bloeden. Ik heb er niets van gevoeld. Nadat het verbonden was, zat er alweer een op mijn hand, maar die had ik gelukkig gelijk ontdekt.
Tegen 16uur waren we te rug in Luang Namath.
We hebben de modder kleding eerst in de rivier proberen te wassen en daarna in bad gedaan in het hotel.
Als de meeste modder er maar af is.

• 19 Oktober 2016 - 14:34

Bas:

Lkkr zo'n bloedzuiger. Hoop dat je hier van kunt oplopen. Leuk om jullie voortgang te kunnen volgen. Veel plezier verder.

• 19 Oktober 2016 - 15:41

Agnes Cornelissen:

goed gewerkt.
    jullie hebben je sportdag weer gehad.
    bravo

• 19 Oktober 2016 - 17:19

Ria M:

Wat een avontuurlijke vakantie. stoere zus en zwager.

• 19 Oktober 2016 - 20:44

Jeffrey En Miriam:

Nou dat klinkt avontuurlijk allemaal. Flink sportief geweest, maar zo zie je wel het mooiste van het land.

Geniet er heerlijk van.

Liever groeten uit het natte Nederland
    Jeffrey, Miriam, Tom en Juul